Hatha Jóga: Megoldás a felgyorsult életvitel okozta gondokra

Az elmúlt évszázad egyik legszerencsétlenebb vívmánya talán az lett, hogy a nyugati emberi társadalom székbe szokott.

yp

Már iskolás korunktól kezdve napjaink nagy részét széken ülve töltjük. Ülve étkezünk, BKV-zunk, de még olvasás és TV nézés közben is leginkább ülünk, nem beszélve az autóban ülésről, vagy arról, hogy mindennapi kifejéssé vált a „beülünk valahová egy kávéra, teára, ebédre, stb.”

Egy híres amerikai terapeuta azzal lepte meg pacienseit, hogy a kezelés előtt kitöltendő űrlapon megkérdezte, hogy a terápiára jelentkezők mikor ültek utoljára földön, mikor emelték egyszerre mindkét karjukat a levegőbe, stb. A kérdések ugyan meglepték  a pacienseit, de a válaszok egyenesen elborzasztották a neves orvost.

Sajnos nem csak mozgásszegény a mai világ életvitele, de még az a kevéske kis mozgás, amit rendszeresen végzünk, is hihetetlenül egyoldalú.  A WHO egy 17 évig zajló kutatása azt bizonyította be, hogy a fizikai fájdalmak és bántalmak több mint 70%-ban abból erednek, hogy a szervezetünk nincs rendszeresen és alaposan minden irányba átmozgatva. A Hatha Jóga, fizikai szempontból, pont erre a helyzetre ajánl gyógyírt, mert ennek az ősi, de mai napig aktuális mozgásnak az egyik fő célja az, hogy módszeresen és minden lehetséges irányból átmozgassa a szervezetünket.

A kamaszok hirtelen növekedése, a sok üléshez köthető tevékenység, a rendszeres mozgás hiánya mind terheli a gerincünket. A görnyedt hát eleinte „csak” a gerincünket terheli, de hosszú távon a behorpadó felső testünk szervei és azok funkciói is kárát látják a renyhe tartásnak.

A helyes tartás megköveteli a szervezetünktől azt, hogy testünk elülső és hátsó fele dinamikus és kiegyensúlyozott ellentartásban létezzen. Ebben segít a Hatha Jóga. Kíméletes, de alapos átmozgatásának köszönhetően hátunk izmai egyaránt erősödnek és rendeződnek ezzel is korrigálva az ízületeink tartását, és a helyes terhelés mechanizmus kialakítását.

Az én több mint 20 éves rendszeres Hatha Jógázásos tapasztalatom alatt azt vettem észre, hogy heti 2-3 jóga már érezhetően és komolyabban hat.

Most persze nem azt akarom szubliminálisan belétek tolni, hogy állandóan hozzám járjatok jógázni, mert amúgy is azt szoktam mondani, hogy ha heti egyszer lejuttok órára, és aztán már nem jön össze, mert elharapódznak a helyzetek, akkor szimplán otthon még heti 1-2 alkalommal le kell ülni és el kell pattintani azt, amire emlékeztek az a heti Jóga szeánszból.

Szóval a tartásunkra, a fájó ízületeinkre és hátunkra van megoldás, és ráadásul még egyszerű is, szimplán Hatha Jógázni kell.

Om Tat Sat

Baktai Ádám

UI: Jövő héten a Hatha Jóga szellemi hatásairól fogok írni.

Ide kattintva még többet olvashatsz jógáról…

Ádám névjegye

1976-ban születtem és 2 éves korom óta tanulom a Hatha Jóga tudományát. 6 évesen döntöttem a vegetáriánus táplálkozás mellett, és azóta gyakorlom komolyabban a Bhakti Jóga folyamatát. 15 éves koromban volt szerencsém kiköltözni Indiába egy tradicionális kolostor iskolába, ahol 10 éven keresztül nemcsak tanultam a Hatha Jóga, az Ájurvéda, a Védikus Asztrológia és a Zen Shiatsu rendszereit, hanem benne is élhettem ezeknek az ősi tudományok kultúrkörében is. A napi rend nem csak a hajnali 2 óra 30 perces kelés és a napi 2-2 órás meditáció és templomi szolgálat miatt volt felemelő, de még attól sem, hogy tradicionális sár és bambusz kunyhókban laktunk, ahol természetesen sem víz, sem villany nem volt, hanem a lehetőségtől, hogy együtt élhettünk azokkal a mesterekkel, akiktől tanultunk. Az elmúlt 20-21 évben, 4 kontinenst jártam be, mint tanár / terapeuta, és ezt az első kézből szerzett tudást próbálom átadni azoknak, akik megtisztelnek azzal, hogy eljönnek hozzám kezelésekre, jóga órákra, vagy azokra az oktatásokra, amelyeket rendszeresen tartok. Om Tat Sat Baktai Ádám
A bejegyzés kategóriája: Bhakti Kutir, Jóga
Kiemelt szavak: , , , .
Közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.