Feszültség levezetés a jóga és az ájurvéda kultúrájából

friendsA jóga és az ájurvéda rendszere egyértelműen összefonódik és kiegészítik egymást, de maga a módszertana ezeknek a tudományoknak lehet Védikus vagy Tantrikus.

Ebből kiindulva, akkor most megosztanék egy tantrikus megközelítést, feszültség levezetésre. Ezen öt kategória már a nyugati orvoslásban is bizonyított stressz oldó rítus, mert fizikai szinten is mérhető a hatásuk, mint pl. az is,  hogy olyan mennyiségű boldogság és fájdalomcsillapító hormont szabadítanak fel, hogy az már csökkenti a stressz hormon mennyiségét a szervezetünkben.

1. Fizikailag megterhelő feladatok végzése:

Ez lehet egy kiadós edzéstől a kert felásásáig bármi, csak az a lényeg, hogy fizikailag irdatlanul kihajtsuk magunkat.

2. Kötetlen és felhőtlen időtöltés barátainkkal, szeretteinkkel:

Itt az a verzió nem működik, hogy azért ültünk össze barátainkkal, hogy az ott nem tartózkodó barátainkat kibeszéljük. De az sem, hogy az összejövetel célja a teljes lerészegedés. Itt csak a vidámság működik és a kikapcsolódás.

3. Evészet:

A stressz zabálás és a kényszerevés természetesen sok veszélyt foglal magában, de az evés igenis felszabadít szerotonint, szóval óvatosan kezelve terápiás is lehet, ha egy picit ínyenckedünk, főként ha az ételeket mi magunk állítjuk elő.

4. Tudatmódosítás:

Ezt még óvatosabban kell kezelni, és természetesen minden vegyszeres készítmény használata elítélendő az egészségünk szempontjából, de természetes anyagok, helyükön kezelve, természetesen stressz oldó hatásúak. Pl. modern japán kutatások szerint, akár napi 8 dl bor fogyasztása is egészséges lehet, természetesen nem a tablettás-kannás halálból.

5. Bensőséges intim érintkezés:

Minden gerinces, emlős állat hat fázison megy át a szexuális érintkezés folyamata közben. A hatodik szint a teljes kiürülés tudatilag és  lelkileg, aminek megint csak egyértelműen stressz csökkentő hatásai vannak.

Természetesen minden Tantrikus és Védikus recept valójában az egyensúly megteremtéséről szól, tehát bármit is alkalmazunk stressz levezetésre, azt illendő helyén kezelni, és természetesen másokat nem sérteni vele.

Om Tat Sat

Baktai Ádám

Ádám névjegye

1976-ban születtem és 2 éves korom óta tanulom a Hatha Jóga tudományát. 6 évesen döntöttem a vegetáriánus táplálkozás mellett, és azóta gyakorlom komolyabban a Bhakti Jóga folyamatát. 15 éves koromban volt szerencsém kiköltözni Indiába egy tradicionális kolostor iskolába, ahol 10 éven keresztül nemcsak tanultam a Hatha Jóga, az Ájurvéda, a Védikus Asztrológia és a Zen Shiatsu rendszereit, hanem benne is élhettem ezeknek az ősi tudományok kultúrkörében is. A napi rend nem csak a hajnali 2 óra 30 perces kelés és a napi 2-2 órás meditáció és templomi szolgálat miatt volt felemelő, de még attól sem, hogy tradicionális sár és bambusz kunyhókban laktunk, ahol természetesen sem víz, sem villany nem volt, hanem a lehetőségtől, hogy együtt élhettünk azokkal a mesterekkel, akiktől tanultunk. Az elmúlt 20-21 évben, 4 kontinenst jártam be, mint tanár / terapeuta, és ezt az első kézből szerzett tudást próbálom átadni azoknak, akik megtisztelnek azzal, hogy eljönnek hozzám kezelésekre, jóga órákra, vagy azokra az oktatásokra, amelyeket rendszeresen tartok. Om Tat Sat Baktai Ádám
A bejegyzés kategóriája: Ájurvéda, Jóga
Kiemelt szavak: , , .
Közvetlen link.

One Response to Feszültség levezetés a jóga és az ájurvéda kultúrájából

  1. Visszajelzés: Bhakti Kutir Bindhu és Abu Patikája: Feszültség levezetés ősi Mongol módra… | Bhakti Kutir

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .