Sokan tudjátok, hogy Indiában az ősidőkben szokás volt az, hogy a férj halálakor a feleségek is mágiára léptek a férjük hamvasztásakor. Ez a Védikus időkben természetesen nem volt kötelező, de a modern korban, sajnálatos módon sok hölgy eset áldozatul az emberi ostobaságnak és kegyetlenségnek.
Na, pont nem erről akartam írni, de ez a tradíció Síva feleségének, Szatinak a halálától indult el.
A történet röviden annyi, hogy Síva nem volt túl jóban apósával. Mint ez látható már a Védikus időkben is voltak ilyen családi összetűzések, és így Siva nem ment el feleségével egy rítusra, amit Daksa, Szati édesapja szervezett.
Daksa, az após felkapta a vizet és ócsárolni kezdte vejét, Sívát. Szati azt mondta, hogy ő nem érzi, hogy édesapjával konfliktusba kellene, hogy kerüljön, de mégsem tűrheti azt, hogy férjurát ily mód bántsák, így jógikus erejével spontán öngyulladást idézett elő, és feladta életét.
Ebből a tradícióból kezdődött el az, hogy opcionálisan a hölgyek, férjük halála után a halotti máglyára vetették magukat.
De persze, hogy ne hagyjalak benneteket feszültségben, a sztori vége az, hogy Síva kíméletlenül megbosszulja felesége halálát, Daksa fejét veszi, majd pótolja azt egy kecske fejével, stb., stb. Egyébként maga a klónozás, testrész és szervátültetés többször is szerepel a Védákban, szóval vannak elég izgis olvasmányok a védikus irodalomban is.
Egyébként a Tantrikus tradíciókban úgy tartják, hogy Síva felemelte és magához ölelte Szati elégett testét, de míg visszarepült otthonukba a Kailásh hegyre, Szati teste darabjaira hullott. Így a mai napig az Istennő imádat fő helyszínei ott találhatóak, ahová Szati testrészei a földre hullottak.
Szati halála után, újjá született, mint Párvati, a Himaláják lányaként. Ifjú hölgyként ezen a napon kezdett el lemondásokat és lelkigyakorlatokat végezni, hogy Síva kedvébe járjon és, hogy Síva és ő maga újra egymásra találjanak. Mint ahogyan azt mind tudjuk is, Párvati és Síva egymásra találtak, sőt azóta is házasok, és olyan gyermekeik születtek, mint Hanumán, Ganésha vagy Kartikéja.
Szóval ezen a napon elkezdeni lelkigyakorlatokat, vagy spirituális tevékenységeket, az biztosan sikerrel fog járni. 2023-ban, ez Szeptember 6-ra esik.
Majd Szeptember 7-én, Ganésha Cshaturthi lesz, azaz Ganésha ünnepe. Mivel Ganésha az akadályok elhárítója, ezen a napon elindítani fogadalmakat, rendszeres lelki gyakorlatokat igen kedvező, mert mind az ami, belső akadályként szokott jelentkezni, legyen az lustaság, vagy a kitartás hiánya, mind legyőzhetővé válik. Ez a nap materiális dolgok beindítására nem alkalmas, gondolkodjunk spirituális pályákon.
Egy nappal később, Szeptember 8-án, pedig Rishi Pancshami lesz, a hét Rishi, a Védikus kultúra hét főszentjének napja. Indiában a Göncöl szekér 7 csillagát tisztelik, mint a hét Rishit. Ezen a napon a hölgyek, minden korosztálya, felajánlásokat tesz gyermekeik, leendő gyermekeik és már eltávozott gyermekeik lelki javáért.
A Védák azt mondják, hogyha fiatal lányok ezen a napon felajánlásokat végeznek, akkor a menstruációs ciklusaik fájdalommentesek lesznek.
Szóval szép napjaink lesznek.
Om Tat Sat
Baktai Ádám Hindu pap, a Védikus tudományok szakértője
Visszajelzés: Szeptember hónap esemény naptára… | Bhakti Kutir
Visszajelzés: Szeptember hónap főbb eseményei és spirituális napjai… | Bhakti Kutir
Visszajelzés: 2021. Szeptember havának főbb spirituális és asztrológiai napjai… | Bhakti Kutir
Visszajelzés: A Bhakti Kutir Sivával kapcsolatos oldala… | Bhakti Kutir