A Jóga és az Ájurvéda hatása

ayurTündérek egy levelet és egy beszámolót osztanék meg veletek, megéri elolvasni őket.

A levél egy hölgytől jött, aki betartott néhány Ájurvédikus kúrát:

„Kedves Ádám!

Jan.31-től csináltam a 3-hetes (citromos vizes, 3-napig fehérjementes) kúrát, amit megbeszéltünk, és ezután elkezdtem a fűszerezést… Márc.11-én voltam vérvételen… Ma megkaptam a leletemet, és egy db csillag sincs rajta, szóval minden értékem tökéletes! 🙂 Nincs pajzsmirigy problémám!

Köszönöm Neked. :-D”

A beszámoló egy 6 gyermekes 50es hölgytől van, akinek az egyik gyermeke tüdőgyógyász szakorvos, és az utóbbi időben nem voltak annyira jók a tüdő eredményei. A kedves hölgy kb. másfél éve jógázik nálunk a Bhakti Kutirban.

„Képzeld Ádám voltam bent a fiamnál a rendelőben, és a nem teljesen jó leleteimre tekintettel mondta, hogy csináljunk meg egy fújásos vizsgálatot, miután egy 140 %os kilégzést produkáltam, az asszisztens hölgy megkérdezte, hogy mit sportolok, hogy ilyen edzett a tüdőm.”

Én mindig azt mondom, hogy ha a jóga vagy az ájurvéda nem működne, valószínű nem élte volna túl az elmúlt pár ezer évet. Szóval Tündérmacik hajrá jóga és ájurvéda, mindent bele.

Om Tat Sat

Baktai Ádám

Ide kattintva még többet olvashatsz a jógárol…

Ádám névjegye

1976-ban születtem és 2 éves korom óta tanulom a Hatha Jóga tudományát. 6 évesen döntöttem a vegetáriánus táplálkozás mellett, és azóta gyakorlom komolyabban a Bhakti Jóga folyamatát. 15 éves koromban volt szerencsém kiköltözni Indiába egy tradicionális kolostor iskolába, ahol 10 éven keresztül nemcsak tanultam a Hatha Jóga, az Ájurvéda, a Védikus Asztrológia és a Zen Shiatsu rendszereit, hanem benne is élhettem ezeknek az ősi tudományok kultúrkörében is. A napi rend nem csak a hajnali 2 óra 30 perces kelés és a napi 2-2 órás meditáció és templomi szolgálat miatt volt felemelő, de még attól sem, hogy tradicionális sár és bambusz kunyhókban laktunk, ahol természetesen sem víz, sem villany nem volt, hanem a lehetőségtől, hogy együtt élhettünk azokkal a mesterekkel, akiktől tanultunk. Az elmúlt 20-21 évben, 4 kontinenst jártam be, mint tanár / terapeuta, és ezt az első kézből szerzett tudást próbálom átadni azoknak, akik megtisztelnek azzal, hogy eljönnek hozzám kezelésekre, jóga órákra, vagy azokra az oktatásokra, amelyeket rendszeresen tartok. Om Tat Sat Baktai Ádám
A bejegyzés kategóriája: Ájurvéda, Bhakti Kutir, Jóga
Kiemelt szavak: , , .
Közvetlen link.

A Jóga és az Ájurvéda hatása bejegyzéshez 2 hozzászólás

  1. Erika hozzászólása:

    Szia Ádám!
    Többször sikerült már lefogynom, de sajnos csak nemevéssel 🙁
    Ez most már annyira nem jön be. Szeretném kérni a tanácsodat mit tehetnék annak érdekében, hogy egészségesen érjek el testsúlyvesztést.
    Ami még egy picit nehezíti a dolgot: pajzsmirigy alul működés, és kezdődő cukorbetegség. (még nem vészesen magasak az értékek)
    Válaszodat nagyon köszönöm!
    Szép napot! Erika

    • baktai ádám hozzászólása:

      Szia Erika,

      A nem evés általában a mérlegen jól néz ki, mert az izmainkat sokkal hamarabb fogyjuk le, mint a felesleget és az izom lényegesen nehezebb szövet, mint a zsír. Viszont az anyagcserénket teljesen szét tudjuk zilálni a nem evős fogyózás kúrákkal.

      Az ájurvéda szerint az ideális az lenne, ha ébredés után 1 órával, majd 3 óránként naplementéig ennénk. A ritkán evéssel az a gond, hogy a szervezetünk minden étkezéskor legelőször majd zsírt építi be, hiszen megszokja azt, hogy ritkán kap táplálékot és elkezd raktározni.

      A sűrűn evés nagy előnye az, hogy a szervezetünk az értékes vitaminokat és nyomelemeket építi be először és nem raktároz, mert nincs a szervezetünknek erre szüksége.

      Tehát az első az, hogy rendszeresen együnk, második a megfelelő folyadék bevitel. Meglepő mennyiségű vizet tud raktározni a szervezetünk. A felnőtt emberi szervezet napi 2.3 liter folyadékot veszít, izzadás, ürítés miegymás formájában. Tehát a minimum napi bevitel legalább ennyi folyadék. Ha nem kapunk ennek megfelelő mennyiségű folyadékot a szervezetünk elkezd tárolni, hogy legyen honnan üríteni a napi mennyiséget.

      A kötőszövetek 4-5 liter vizet is vissza tudnak tartani a szervezetünkben.

      Ha az ember rendszeresen eszik és megfelelő mennyiségű folyadékot fogyaszt és mozog is egy keveset, az magában beállítja az ideális testsúlyt.

      Ezentúl már szükség lenne arra, hogy tudjam ön ájurvédikusan milyen alkat a kezelések és terápiák javaslata végett. Például nyersen a zöldségek 90, míg a gyümölcsök bő 50 %-a negatív kalóriás, ami azt jelenti, hogy több kalóriát égett el a szervezetünk az emésztéskor, mint amennyi benne van eredetileg a zöldségben/gyümölcsben.

      De írta, hogy némi pajzsmirigy alul működést is észlelt, ami viszont a fenti zöldség/gyümölcs kúránál bonyolítja a helyzetet. A klorofil lassítja a pajzsmirigyműködést, és egy zöldség minél zöldebb és vaskosabb levelű, annál több benne a klorofil. Tehát míg a nyers saláták fogyasztása nagyon jó diéta lehet, persze nem télen, amikor a szervezetünknek szüksége van a meleg ételre, és nem a vata testalkatúaknak, addig önnél az nem biztos, hogy jó.

      Ha írna bővebben magáról, egyéb tüneteiről megpróbálhatunk egy alkatot meghatározni. Elvégre Görögországban és Dubaiban is működik interneten keresztül zajló praxisom.

      A cukorbetegséggel kapcsolatosan most írtam egy bejegyzést a Hónap Vegetáriánusa alatti hozzászóláshoz.

      Az ájurvéda nem hisz semmiféle extrém irányzatban. Kiegyensúlyozott és természetes módszereken keresztül fog hozzá szervezetünk harmóniájának visszaállításához. Az ájurvéda szerint a drasztikus és gyorsan előállított egyensúly törékeny, és rendkívül gyorsan meg is tud borulni. A lassan, következetesen és természetes módszerekkel előállított harmónia viszont maradandó. Ezt ajánlja az ájurvéda.
      Üdv, Baktai Ádám

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..