A hét jóga gyakorlata: Trikónászana…

Utthita trikónászana

Az utthita azt jelenti, hogy kiterjesztett vagy kinyújtott, a trikóna pedig háromszöget jelent (tri= három, kóna= szög). Ez az álló ászana tehát a kiterjesztett háromszögállás.

Végrehajtás

  1. Álljunk tádászanában (hegypóz).
  2. Vegyünk mély lélegzetet, és ugorjunk nagyterpeszbe úgy, hogy a két lábfej kb. 90-100 centiméter távolságra legyen egymástól. Emeljük fel a két kart oldalt a váll magasságába úgy, hogy a tenyerek lefelé nézzenek. A karjainkat tartsuk párhuzamosan a talajjal.
  3. Fordítsuk el a jobb lábfejet 90°-kal jobbra. A bal lábfejet ugyancsak fordítsuk kissé jobbra, és a bal lábat tartsuk belül kinyújtva, térdben megfeszítve.
  4. Fújjuk ki a levegőt, és közben hajlítsuk a törzset jobbra oldalirányban úgy, hogy a jobb tenyerünket levisszük egészen a jobb boka mellé. Ha képesek vagyunk rá, akkor a jobb tenyerünket fektessük le teljesen a padlóra.
  5. A bal karunkat nyújtsuk ki fölfelé, egy vonalba hozva azt a jobb vállunkkal, s nyújtsuk ki a törzset. A combok hátsó részének, a hátnak és a csípőnek egy vonalban kell lenniük. A tekintetünket irányítsuk a kinyújtott bal kéz hüvelykujjára. A jobb lábunkat térdben feszítsük ki a térdkalács felhúzásával, és a jobb térdet tartsuk úgy, hogy az a lábujjak irányába nézzen.
  6. Maradjunk ebben a helyzetben fél percig vagy legfeljebb egy percig, s közben mélyen és egyenletesen lélegezzünk. Ezután emeljük fel jobb tenyerünket a padlóról, és belégzés kíséretében térjünk vissza a 2. Pontban leírt helyzetbe.
  7. Most fordítsuk a bal lábfejet 90°-kal balra, a jobb lábfejet fordítsuk ugyancsak kissé balra, s mindkét térdünket feszesen tartva végezzük el a 2-6. Pontokban leírt műveleteket az ellenkező oldalra is. Utána belégzés kíséretében térjünk vissza a 2. Pontban leírt helyzetbe. A tartást ugyanannyi ideig tartsuk ki mindkét oldalon.
  8. Lélegezzünk ki, és szökkenjünk vissza a terpeszből tádászanába.

 

A gyakorlat hatásai

Az ismertetett ászana erősíti a lábizmokat, oldja a lábak és a csípő merevségeit, kijavítja a lábak kisebb deformitásait, s biztosítja a lábak egyenletes fejlődését. Elmulasztja a hátfájást és a nyaki ficamokat, erősíti a bokát és fejleszti a mellkast.

Goredas

Ádám névjegye

1976-ban születtem és 2 éves korom óta vagyok teljesen belehabarodva a védikus kultúrába. 15 éves koromban volt szerencsém kiköltözni Indiába egy tradicionális kolostor iskolába, ahol 10 éven keresztül nemcsak tanulhattam a keleti tudományokat, hanem benne is élhettem ezeknek az ősi tudományok kultúrkörében is. A kolostorban 2.30-kor keltünk, és a tanuláson kívül minden nap részt vettünk 2-2 órás meditáción és templomi szolgálaton, valamint elég sok kerti munkát és takarítást is felajánlhattunk, mint szolgálat. Magunkra főztünk és tradicionális sár és bambusz kunyhókban laktunk, ahol természetesen sem víz, sem villany nem volt. De mindenek felett az volt a legfelemelőbb, hogy együtt élhettünk azokkal a mesterekkel, akiktől tanultunk. Az elmúlt majd 30 évben, 4 kontinenst jártam be, mint tanár / terapeuta, és ezt az első kézből szerzett tudást próbálom átadni azoknak, akik megtisztelnek azzal, hogy eljönnek hozzám kezelésekre, jóga órákra, vagy azokra az oktatásokra, amelyeket rendszeresen tartok. Om Tat Sat Baktai Ádám
A bejegyzés kategóriája: Bhakti Kutir, Jóga
Kiemelt szavak: .
Közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük