A hét jóga gyakorlata: Trikónászana…

Utthita trikónászana

Az utthita azt jelenti, hogy kiterjesztett vagy kinyújtott, a trikóna pedig háromszöget jelent (tri= három, kóna= szög). Ez az álló ászana tehát a kiterjesztett háromszögállás.

Végrehajtás

  1. Álljunk tádászanában (hegypóz).
  2. Vegyünk mély lélegzetet, és ugorjunk nagyterpeszbe úgy, hogy a két lábfej kb. 90-100 centiméter távolságra legyen egymástól. Emeljük fel a két kart oldalt a váll magasságába úgy, hogy a tenyerek lefelé nézzenek. A karjainkat tartsuk párhuzamosan a talajjal.
  3. Fordítsuk el a jobb lábfejet 90°-kal jobbra. A bal lábfejet ugyancsak fordítsuk kissé jobbra, és a bal lábat tartsuk belül kinyújtva, térdben megfeszítve.
  4. Fújjuk ki a levegőt, és közben hajlítsuk a törzset jobbra oldalirányban úgy, hogy a jobb tenyerünket levisszük egészen a jobb boka mellé. Ha képesek vagyunk rá, akkor a jobb tenyerünket fektessük le teljesen a padlóra.
  5. A bal karunkat nyújtsuk ki fölfelé, egy vonalba hozva azt a jobb vállunkkal, s nyújtsuk ki a törzset. A combok hátsó részének, a hátnak és a csípőnek egy vonalban kell lenniük. A tekintetünket irányítsuk a kinyújtott bal kéz hüvelykujjára. A jobb lábunkat térdben feszítsük ki a térdkalács felhúzásával, és a jobb térdet tartsuk úgy, hogy az a lábujjak irányába nézzen.
  6. Maradjunk ebben a helyzetben fél percig vagy legfeljebb egy percig, s közben mélyen és egyenletesen lélegezzünk. Ezután emeljük fel jobb tenyerünket a padlóról, és belégzés kíséretében térjünk vissza a 2. Pontban leírt helyzetbe.
  7. Most fordítsuk a bal lábfejet 90°-kal balra, a jobb lábfejet fordítsuk ugyancsak kissé balra, s mindkét térdünket feszesen tartva végezzük el a 2-6. Pontokban leírt műveleteket az ellenkező oldalra is. Utána belégzés kíséretében térjünk vissza a 2. Pontban leírt helyzetbe. A tartást ugyanannyi ideig tartsuk ki mindkét oldalon.
  8. Lélegezzünk ki, és szökkenjünk vissza a terpeszből tádászanába.

 

A gyakorlat hatásai

Az ismertetett ászana erősíti a lábizmokat, oldja a lábak és a csípő merevségeit, kijavítja a lábak kisebb deformitásait, s biztosítja a lábak egyenletes fejlődését. Elmulasztja a hátfájást és a nyaki ficamokat, erősíti a bokát és fejleszti a mellkast.

Ádám névjegye

1976-ban születtem és 2 éves korom óta tanulom a Hatha Jóga tudományát. 6 évesen döntöttem a vegetáriánus táplálkozás mellett, és azóta gyakorlom komolyabban a Bhakti Jóga folyamatát. 15 éves koromban volt szerencsém kiköltözni Indiába egy tradicionális kolostor iskolába, ahol 10 éven keresztül nemcsak tanultam a Hatha Jóga, az Ájurvéda, a Védikus Asztrológia és a Zen Shiatsu rendszereit, hanem benne is élhettem ezeknek az ősi tudományok kultúrkörében is. A napi rend nem csak a hajnali 2 óra 30 perces kelés és a napi 2-2 órás meditáció és templomi szolgálat miatt volt felemelő, de még attól sem, hogy tradicionális sár és bambusz kunyhókban laktunk, ahol természetesen sem víz, sem villany nem volt, hanem a lehetőségtől, hogy együtt élhettünk azokkal a mesterekkel, akiktől tanultunk. Az elmúlt 20-21 évben, 4 kontinenst jártam be, mint tanár / terapeuta, és ezt az első kézből szerzett tudást próbálom átadni azoknak, akik megtisztelnek azzal, hogy eljönnek hozzám kezelésekre, jóga órákra, vagy azokra az oktatásokra, amelyeket rendszeresen tartok. Om Tat Sat Baktai Ádám
A bejegyzés kategóriája: Bhakti Kutir, Jóga
Kiemelt szavak: .
Közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .