3 hozzászólás

  1. Nandi
    2013.10.06.
  2. Smokey Halr
    2017.12.01.

    Kedves Gaura!

    Mivel Te minden területre tudod alklalmazni a tapasztalati tudásodat, a marketinget a célcsoporthoz célszerű igazítani. Azaz nem a jóga, hanem a célcsoport tulajdonságai alapján kialakított kommunikáció hoz eredményt, mivel az emberek azt választják, amivel azonosulnak. Ezzel kapcsolatban azonban a gyakorlatban van néhány ellentmondás.

    Az egyik ellentmondás abban van, hogy a kulturális beállítódás úgy változott meg az elmúlt évtizedekben – lásd a “millennials” fogyasztók viszonyulását a fogyasztói kultúrához- hogy bármit kínálsz is, az első az elzárkózás és kritika.
    A másik abban, hogy ha segítőként pozicionálod magad, akkor olyan közönséget fogsz megszólítani, akik másoktól várják az eredményt és inkább passzívak, mint aktívak, vagy proaktívak.

    Tehát ha reklámozol, akkor azonnal ellenérzést váltasz ki egyrészt, mert ezek szerint nem eléggé kelendő azaz “értékes” , amit kínálsz, másrészt ha segítséget ajánlasz, akkor egy alapvetően negatív bellítottságú közönséget fogsz vonzani, ami egy negatív spirálba viszi a kialakítandó csoportokat is.
    Ezért, amire már sokan rájöttek egy jóideje: A marketingnek képzés jellegűnek (educational ), szórakoztatónak és meglepőnek kell lennie ahhoz, hogy ma hatásos legyen. Te pont ezt csinálod például a Fb-n.

    Ha szeretnél több személyt elérni, akkor a teljesség igénye nélkül a következő néhány általánosan hatékony megoldást érdemes alkalmazni:
    – Ma mindenki képeket, de főleg videókat fogyaszt, ezért: videók túlsúlyban, kevés írott szöveg.
    – A képek (videók) úgy legyenek megválasztva és felépítve, azaz optimalizálva, ahogyan a célcsoport azzal a legjobban azonosul. Életkor, környezet, gazdasági háttér etc.
    – a videók ne legyenek hosszabbak másfél-két percnél.
    – Ha kép, akkor: az emberek imádják az infografikákat, főleg ha szórakoztatók és meglepők is.
    – Ne törekedj klasszikus módon katarzis elérésére a szövegeidben, ne nyugtasd meg, hanem billentsd ki az egyensúlyából azt akit megszólítasz, szabadíts fel potenciált benne a cselekvésre.
    – Mutass konkrét részleteket – a gyakorlatokból, a gyógyításokból, mit teszel a pácienseiddel, hogyan készítesz nekik gyógyszert, vagy egyebet – és ezek legyenek meglepők, ugyanakkor vonzók és elérhetők is azok számára akiket megszólítasz. A képek legyenek élesek és tiszta szinek jellemezzék őket. Célszerű szintekre és csoportokra osztani a gyakorlókat vagy klienseket .
    – Az ajánlat üzleti része legyen konkrét és érthető.
    – Legyenek kedvezmények a hűségre. Plusz szolgáltatás és nem árkedvezmény formájában, mert amit nyújtasz amúgy is megfizethetetlen. Pl: Az első havi részvétel után 25%-kal drágábban vásárolhatsz nlunk jóga bérletet! (Nem igaz. Adunk egy ajándék shiatsu masszázst!)

    Na ezek jutottak hirtelen eszembe.

    Szép napot!

    Válasz

    • Goredas
      Ádám
      2017.12.03.

      Nagyon köszönöm. Sokat tanultam.

      Válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Back to top
mobile desktop