Még 1989 előtt ha a Keravill kirakatába kitettek egy kézzel írt cetlit, hogy porszívó kapható, akkor mindenki oda ment vásárolni, mert máshol meg “nem volt porszívó kapható”.
Aztán már a 90-es évek elejére mivel már mindenhol kapható volt porszívó, az lett a különbség tétel, hogy előtérbe került a teljesítmény. És persze ha egy porszívó több wattal szívott, mint egy másik, akkor máris előnybe került.
A 90-es évek közepére viszont már fontossá vált a teljesítményen túl az is, hogy még egy porszívó is hozzá tudjon tenni a kényelem érzetünkhöz. Így a sok wattos készülékek már halkak is lettek, könnyebben guríthatóak, hogy a komfort érzet is meg legyen használat közben.
Aztán az ezredforduló felé haladva és ahogyan a Y2K és a világvége feeling felkorbácsolódott, hirtelen a halk, de jó teljesítményű készülékeknek már illet környezetbarátnak is lennie.
Majd a 2000-es évek elejére már a dizájn is elengedhetetlen lett az eladáshoz és megszülettet a kanárisárga, mint hétköznapi porszívó színezet, és a rózsaszín alapon UV zöld pettyes formátumok is.
Viszont 2-3 évvel az új évezredbe menet már ez is mind kevésnek bizonyult, és az eladáshoz már életérzést is kellett gerjeszteni az emberekben, és így George Clooney issza a Nespresso-t és Antonio Banderas mindig Orbit rágót fogyaszt evés után.
Ennek fényében szerintetek, hogyan kellene magát a Hatha Jógát népszerűsíteni?
Mára már megdőlt az, hogy csak azt kell reklámozni, amire azért valójában nem igen van szükség. Mostanra mert már annyira sok van mindenből, hogy maga a reklámozás inkább valaminek a bemutatása lett, és nem feltétlen maga a termék eladásának szerves része.
Jó, arra már én is rájöttem, hogy a Kutir honlapján hiába van több száz cikk az ájurvédáról, a jógáról, a védikus asztrológiáról, addig ameddig csak azt írogatom, hogy ezek a tudományok mindenkire jó hatással vannak, és mindenkinek jót tesznek, de nincs benne, hogy de ide kellene jönni és ezeket nálunk csinálni, addig ez nem igazán nevezhető marketingnek. De szerintetek mi lenne hiteles, jó és a jóga kultúrájához méltó marketing?
Szerencsére elég sokan olvassátok az írásainkat és időnként azért szoktak zargatni a google irányából is, hogy nem szeretnénk úgy is működni, mint felület, amin lehet reklámozni. De azt tudom, hogy nem szeretném, hogy a Kutir honlapján villogó hirdetések pattanjanak fel, azzal, hogy nyertél valamit. Mondjuk egy Iphone 5-öst.
Értitek a dilemmámat?
Ezért kellenének a ti kreatív ötleteitek, hogyan elehetne eljuttatni azt az emberekhez, hogy a jóga jó, és csinálják, persze megint csak függetlenül, hogy hol csinálják.
Om Tat Sat
Baktai Ádám
Egy pár elgondolkodtató kép 🙂 és lehetséges ötletek <3
https://www.google.de/search?q=Yoga+werbungen&client=firefox-a&hs=xsl&rls=org.mozilla:hu:official&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=myhRUp2oFoLQtQby-4GgCA&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1024&bih=485&dpr=1
A Yoga megold minden problémát:
https://www.google.de/search?q=Yoga+werbungen&client=firefox-a&hs=xsl&rls=org.mozilla:hu:official&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=myhRUp2oFoLQtQby-4GgCA&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1024&bih=485&dpr=1#q=Yoga+der+l%C3%B6sung+alle+problemen+im+Leben&rls=org.mozilla:hu:official&spell=1&tbm=isch
Na még kutakodom kicsit 🙂 vannak benne nagyon jó mondatok amiket fel lehetne használni 😉
Kedves Gaura!
Mivel Te minden területre tudod alklalmazni a tapasztalati tudásodat, a marketinget a célcsoporthoz célszerű igazítani. Azaz nem a jóga, hanem a célcsoport tulajdonságai alapján kialakított kommunikáció hoz eredményt, mivel az emberek azt választják, amivel azonosulnak. Ezzel kapcsolatban azonban a gyakorlatban van néhány ellentmondás.
Az egyik ellentmondás abban van, hogy a kulturális beállítódás úgy változott meg az elmúlt évtizedekben – lásd a “millennials” fogyasztók viszonyulását a fogyasztói kultúrához- hogy bármit kínálsz is, az első az elzárkózás és kritika.
A másik abban, hogy ha segítőként pozicionálod magad, akkor olyan közönséget fogsz megszólítani, akik másoktól várják az eredményt és inkább passzívak, mint aktívak, vagy proaktívak.
Tehát ha reklámozol, akkor azonnal ellenérzést váltasz ki egyrészt, mert ezek szerint nem eléggé kelendő azaz “értékes” , amit kínálsz, másrészt ha segítséget ajánlasz, akkor egy alapvetően negatív bellítottságú közönséget fogsz vonzani, ami egy negatív spirálba viszi a kialakítandó csoportokat is.
Ezért, amire már sokan rájöttek egy jóideje: A marketingnek képzés jellegűnek (educational ), szórakoztatónak és meglepőnek kell lennie ahhoz, hogy ma hatásos legyen. Te pont ezt csinálod például a Fb-n.
Ha szeretnél több személyt elérni, akkor a teljesség igénye nélkül a következő néhány általánosan hatékony megoldást érdemes alkalmazni:
– Ma mindenki képeket, de főleg videókat fogyaszt, ezért: videók túlsúlyban, kevés írott szöveg.
– A képek (videók) úgy legyenek megválasztva és felépítve, azaz optimalizálva, ahogyan a célcsoport azzal a legjobban azonosul. Életkor, környezet, gazdasági háttér etc.
– a videók ne legyenek hosszabbak másfél-két percnél.
– Ha kép, akkor: az emberek imádják az infografikákat, főleg ha szórakoztatók és meglepők is.
– Ne törekedj klasszikus módon katarzis elérésére a szövegeidben, ne nyugtasd meg, hanem billentsd ki az egyensúlyából azt akit megszólítasz, szabadíts fel potenciált benne a cselekvésre.
– Mutass konkrét részleteket – a gyakorlatokból, a gyógyításokból, mit teszel a pácienseiddel, hogyan készítesz nekik gyógyszert, vagy egyebet – és ezek legyenek meglepők, ugyanakkor vonzók és elérhetők is azok számára akiket megszólítasz. A képek legyenek élesek és tiszta szinek jellemezzék őket. Célszerű szintekre és csoportokra osztani a gyakorlókat vagy klienseket .
– Az ajánlat üzleti része legyen konkrét és érthető.
– Legyenek kedvezmények a hűségre. Plusz szolgáltatás és nem árkedvezmény formájában, mert amit nyújtasz amúgy is megfizethetetlen. Pl: Az első havi részvétel után 25%-kal drágábban vásárolhatsz nlunk jóga bérletet! (Nem igaz. Adunk egy ajándék shiatsu masszázst!)
Na ezek jutottak hirtelen eszembe.
Szép napot!
Nagyon köszönöm. Sokat tanultam.