Madhurja Kadambini Bindu: 2. rész, a bhakti növényének burjánzása…

(Ha nagyon kusza lenne ez a bejegyzés, így elsőre, akkor olvasd el, ezt a bejegyzést és minden egyértelművé fog válni!)

Visvanáth Chakravati azt mondja a Madhurja Kadambini 2. fejezetének, 2. versében, hogy amikor a bhakti (az önzetlen szeretet) kis növénykéje, megjelenik az életünk felszínén, 2 kis levelet hoz!

De természetesen ennek is van előzménye! Krisna a Bhagavad Gita 12. fejezetének, 9. versében ezt mondja Ardzsunának, hogy ha nem képes spontán működni az önzetlen szeretet szintjén, akkor tartsa be a lelki gyakorlatok szabályozó rendszereit.

És majd a rítusok, és kiépített lelki gyakorlatok végzés végett, az emberben kialakul az önzetlen szeretetre való hajlam. Ezt a nagy bhakti jógik, mint Rúpa Goszvámi, vaidhi szadhana bhaktinak hívják, szabályozott bhaktinak, vagy szentírásokon alapuló lelki gyakorlatok végzésének. (Ebben a témában pár hete pont felvettem nektek egy rövidke videó! Amennyiben úgy gondoljátok nézzétek meg, mindössze 8 és fél perc, de már a videó első felében elhangzanak a fontos elemek!)

Persze más jógik még hozzá teszik, hogy a spontán bhakti kifejlődéséhez a szentíráson túl, még jól jöhet a szentek és a tanítók társasága is! Ez a védikus mester hármas, szadhu, guru és shásztra. A szentek, a mesterek és a szentírások.

Szóval amikor fent említett 3 spirituális entitás égisze alatt végzünk szabályozott lelki gyakorlatokat, tehát vaidhi szadhana bhaktit, az magával tudja azt is hozni, hogy kialakul bennünk a spontán és önzetlen, teljesen tiszta, spirituális szeretet.

Ezt az elindulást és kifejlődést írja le nekünk Sríla Visvanáth Chakravati Thákur a növénykés hasonlattal.

A bhakti növényke első két levélkéjét úgy hívják, hogy:

  • klésaghni: a szenvedések elpusztítója.
  • subhadá: a kedvezőségek megteremtője.

Mert alapvetően, ezek az érzések a lelki gyakorlatok végzésének mellék hatásaiként kellene, hogy megjelenjenek az életünkben. Egy részről az, hogy kevésbé terhel meg minket a materiális világ szenvedései, másrészről az, hogy a fejlődő tudatosságunk végett pozitívabbnak éljük meg a mindennapokat.

Ahogyan a Balinéz közmondás szól: „A boldogoknak nem a legjobb van meg mindenből. Ők a legjobbat hozzák ki mindenből!”

Om Tat Sat

Baktai Ádám Hindu pap, a Védikus tudományok szakértője

Ui: A fent említett témában is írtam már nektek korábban, itt azt is eltudjátok olvasni!

Goredas

Ádám névjegye

1976-ban születtem és 2 éves korom óta vagyok teljesen belehabarodva a védikus kultúrába. 15 éves koromban volt szerencsém kiköltözni Indiába egy tradicionális kolostor iskolába, ahol 10 éven keresztül nemcsak tanulhattam a keleti tudományokat, hanem benne is élhettem ezeknek az ősi tudományok kultúrkörében is. A kolostorban 2.30-kor keltünk, és a tanuláson kívül minden nap részt vettünk 2-2 órás meditáción és templomi szolgálaton, valamint elég sok kerti munkát és takarítást is felajánlhattunk, mint szolgálat. Magunkra főztünk és tradicionális sár és bambusz kunyhókban laktunk, ahol természetesen sem víz, sem villany nem volt. De mindenek felett az volt a legfelemelőbb, hogy együtt élhettünk azokkal a mesterekkel, akiktől tanultunk. Az elmúlt majd 30 évben, 4 kontinenst jártam be, mint tanár / terapeuta, és ezt az első kézből szerzett tudást próbálom átadni azoknak, akik megtisztelnek azzal, hogy eljönnek hozzám kezelésekre, jóga órákra, vagy azokra az oktatásokra, amelyeket rendszeresen tartok. Om Tat Sat Baktai Ádám
A bejegyzés kategóriája: Bhagavad Gita, a Jóga szentírás, Bhakti Kutir Bindhu: Rövid spirituális inspirációk, Srí Bhakti Kutir Szamhitá, Védikus Tudástár
Kiemelt szavak: , , .
Közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük