Írtak és minden ok, mehetünk Bhutánba, 2020 Májusában!

Kedves Zarándoktársak, leendő Zarándoktársak!

Májusban amennyiben van érdeklődés irányotokból elmegyünk Bhutánba. Május elején kellene elindulnunk, mert Május közepére/végére Bhutánban és Nepálban is lehet 35-40 fok, szóval próbáljunk hamar startolni.

Punakha Dzong, tradicionálisan ez az erőd volt Bhután téli fővárosa…

Első körben ezek az opcióink. Ennek fényében kellene, hogy meg írjátok melyik opció érdekel benneteket:

• 8 nap Bhután, akiknek most kevés idejük van Ázsiában barangolni. 4-4 nap Bhután és Katmandu. Ez egy drága út, mert a 4 Bhután magában 1000 dollár. Valamint, a Katmandu-Bhután repülőjegy is 3-500 dollár, mert mindösszesen 6 olyan pilóta van az egész világban, akinek engedély van berepülni Bhutánba. Szóval most ezt az utat 999 ezer forintból tudjuk kihozni.
  • 15 nap Nepál, ami kb. 1 hét városnézésből és egy hét hegyi túrás zarándoklatból áll össze. Ez az út a mostani forint értékkel 621 ezer forintból abszolválható. (Ennek az összegnek kb. a fele a repülőjegy Budapest-Katmandu.)
  • 21 nap Bhután és Nepál egyben. Én már egyszer végig nyomtam ezt az utat, és ez maga a varázslat. Bhután egyébként is szürreálisan fantasztikus, és akkor még erre rádob az ember egy pár 8 ezres hegy közötti himalájai sétát, és már ki is szakad ebből a világból.

Itt még bedobnék egy verziót, mert eddig a legtöbben csak Bhután után érdeklődtek. Amennyiben vannak kalandorok, akiknek a Bhutános 8 nap túl rövid, de nincs elég ember Nepálra, akkor Katmanduból közvetlen járattal át ugorhatnánk 3-4 napra Bangladesbe. De az elég kemény! De most ezzel még ne számoljunk, inkább nézzük meg, hogy ez eredeti opciókra hányan vagyunk rálelkesedve.

Idén ezt az utat írta ki nekünk a bhutáni kulturális minisztérium:

1. nap: Megérkezünk a paro-i reptérre. De már maga a repülő út is egy elképesztő élmény, hiszen jó időben 5 darab 8 ezres hegyet láthatunk, köztük a Szagarmatát (Mt. Everest), a világ legmagasabb hegyét is! Érkezés után át buszozunk Thimphuba. Ez az 55 kilométeres út kb. másfél óra. Thimphuban megnézzünk egy gyönyörű Chortent, egy templom/emlékhely épületet, amit Bhután III. királya építtetett. Majd megnézzük a thimphui erődöt, ami 1952 óta Bhután vezetésének a székhelye. Ebben az épületben van a trón szoba és a király, valamint a belügy és pénzügy minisztériumok irodái.
  2. nap: Át buszozunk Punakhába. Ez a 76 kilométeres út kb. 3 és fél óra. De csak azért, mert útközben megfogunk állni reggelizni egy 3100 méteres hágón. Onnan láthatóak Bhután legmagasabb hegyei is, amelyek 7500 méternél is magasabbak! Punakhában meglátogatjuk a Punakha erődöt, ami a eredetileg a király és vallási vezetők téli rezidenciáit is magukba foglaltak. Valamint a délután folyamán egy rövid mászással fel túrázzunk a képen is látható elképesztő Chortenhez.
  3. nap: Át buszozunk Paro-ba. Ez egy 135 kilométeres út, ami kb. 4 és fél órát vesz igénybe. Meglátogatunk majd egy kolostort, de óvatosan. Mert már több ezren jelezték, hogy, aki itt imádkozik, annak rövid időn belül gyermeke születik. Sőt ennek a kolostornak az alapítójának a kukiját látjuk szerte Bhutánban fel festve a legkülönfélébb épületek falaira, vagy bejárataira. Majd ellátogattunk Bhután legnagyobb Buddha szobrához, ami a város felett ül, egy magas hegyormon. Idén szerencsénkre a Kulturális Minisztérium a bhutáni királyi botanikus kertet javasolta nekünk kulturális programnak, ezt ezen a napon fogjuk megnézni.
  4. nap: Felmászunk a Tigris Fészekbe! A világ egyik legismertebb templomába, képről, amit személyesen felkeresni viszont csak nagyon keveseknek adatik meg. A tradíció szerint minden bhutáni ember életében legalább egyszer elzarándokol ide.

A Taktshang Kolostor, a Tigris fészek!

Február 22-ig, Siva Ratri napjáig kellene eldöntenünk, hogy megyünk-e! Kérném, hogy az úttal kapcsolatosan a kutir.bejelentkezes@gmail.com címre írjatok nekem.

Om Tat Sat

Baktai Ádám

Ui: A rend mindig az, hogy Bhutánban határozzák meg, hogy éppen ők most mit szeretnének megmutatni az országukból. Így itt még egy korábbi út révén megtaláltok, csomó többlet infót a helyekről és arról, hogy Bhután előtt és után mit fogunk csinálni Katmanduban. Valamint itt megtaláljátok a teljes nepáli utunk leírását!

Goredas

Ádám névjegye

1976-ban születtem és 2 éves korom óta vagyok teljesen belehabarodva a védikus kultúrába. 15 éves koromban volt szerencsém kiköltözni Indiába egy tradicionális kolostor iskolába, ahol 10 éven keresztül nemcsak tanulhattam a keleti tudományokat, hanem benne is élhettem ezeknek az ősi tudományok kultúrkörében is. A kolostorban 2.30-kor keltünk, és a tanuláson kívül minden nap részt vettünk 2-2 órás meditáción és templomi szolgálaton, valamint elég sok kerti munkát és takarítást is felajánlhattunk, mint szolgálat. Magunkra főztünk és tradicionális sár és bambusz kunyhókban laktunk, ahol természetesen sem víz, sem villany nem volt. De mindenek felett az volt a legfelemelőbb, hogy együtt élhettünk azokkal a mesterekkel, akiktől tanultunk. Az elmúlt majd 30 évben, 4 kontinenst jártam be, mint tanár / terapeuta, és ezt az első kézből szerzett tudást próbálom átadni azoknak, akik megtisztelnek azzal, hogy eljönnek hozzám kezelésekre, jóga órákra, vagy azokra az oktatásokra, amelyeket rendszeresen tartok. Om Tat Sat Baktai Ádám