A Srí Bhakti Kutir Szamhitá 1.8 fejezetében a következő írások kapnak majd szerepet:
Egy filozófiai összegzés arról, hogy mi az Avatár terminológia jelentése. Ebben szerepelni fog az a technikai leírás a Védákból, ahol áttárgyaljuk a 6 különféle Avatár típust:
- Purusa avatár, azok az Istenségek, akik az univerzum megteremtésében játszanak kulcs szerepet.
- Lílá avatár, azok az Istenségek, akik eljövetelükkel tanítanak, változtatnak.
- Guna avatár, Brahmá, Visnu és Síva a gunák, vagyis a kötőerők Istenségei.
- Manvantara avatár, azok az avatárok, akik Manu különböző napjai alatt jönnek el erre a világra. A Manvantarák ugyanúgy időbéli felosztások, mint a Jugák.
- Juga avatár, a 4 kor Istenségei. Aranykor, Ezüstkor, Rézkor és Vaskor.
- Saktjavésa avatár, azok a személyek, akik isteni energiákkal vannak megáldva, ezek az avatárok lehetnek “csak” részben Istenek.
Valamint arra gondoltam, hogy ha egyből a terveim szerinti terjedelmű Srí Bhakti Kutir Szamhitát szerkesztjük meg, az lehet, hogy elképesztő sok időt venne igénybe. Így arra gondoltam, hogy tényleg maradjunk nagyon Védikusak és legyen egy Laghu és egy Brihad verzió, tehát egy rövid és egy hosszú verziója a mi kis gyűjteményünknek.
Így a Laghu Bhakti Kutir Szamhitában a Dásza Avatárok, vagyis a 10 legismertebb avatárok történetét írnánk össze: Matszja, Kurma, Varáha, Naraszimha, Vámana, Parasuráma, Ráma, Balaráma, Buddha, Kálki.
A Brihad Bhakti Kutir Szamhitában pedig a Bhagavata Purána első énekének 3. fejezetében felsorolt 24 avatár történetét dolgoznánk fel: Ádi Purusha, a 4 Kumárák, Nárada Muni, Nara és Nárájana, Kapila, Dattatréja, Jagja, Risabha, Prithu, Dhanvantari, Mohini Múrti, Hajagríva, Vjászadéva, Matszja, Kurma, Varáha, Naraszimha, Vámana, Parasuráma, Ráma, Balaráma, Krisna, Buddha, Kálki.
Természetesen lesz majd ezek után is tér a bővítésre, mert a Szattvata Szamhitá és az Ahirbudhnja Szamhitá is 39 e világban megjelent avatárt sorol fel!
Om Tat Sat
Baktai Ádám Hindu pap, a Védikus tudományok szakértője
Tip-top ??? Lenne egy kérdésem ha Kalit (ennek a korszaknak az avataráját megbüntetni /leckéztetni jön Krisna akkor miért nem Kalki?!
Mert ha Káli Devi lenne az akit megbüntetnek /megleckéztetnek akkor jogos lenne a Kálki név. Mit gondolsz /tudsz erről?! ???
Nem igazán tudok erről. Ugye a Kalki név is kérdéses, mert a Kalki piszkosat jelent. Nagy tudósok azt mondják, hogy valószínűleg inkább a Karki volt az eredeti név, ami fehéret jelent, és ebből alakult át Kalkira. Egyébként vannak olyan Mahabharata verziók, ahol Karki néven fut a Jóisten utolsó avatárja ebben a teremtésben!