Sivananda Jóga

A Sivananda jóga 12 alap ászanája

A Sivananda jóga 12 alap ászanája

A Sivananda Jóga – Szvámi Sivananda tanításai alapján – a Hatha jóga egy tradicionális formája, melynek középpontjában a jógát gyakorló egészségének megőrzése áll. Magát a Sivananda Jóga rendszert, Sivananda Sarasvati egyik diákja, Swami Visnudevananda indította el még 1957-ben a kanadai Montreálban.

A Hatha Jóga “modern” történelmében talán ő reá, és BKS Iyengar-ra vezethető vissza a Hatha Jóga nyugati térhódításának kezdete.

A rendszer:

A Sivananda gyakorlati rendszer középpontjában áll a test vitalitásának megőrzése, a betegségek esélyének csökkentése, egyszerűen és természetesen fejlesztve a testet. A rendszer filozófiája 5 alapelvben összegezhető.

  • 1. Helyes testgyakorlás: Ászanák
  • 2. Helyes légzés: Pránajáma
  • 3. Helyes relaxáció: Szavászana
  • 4. Helyes táplálkozás: Vegetáriánus.
  • 5. Pozitív gondolkodás és meditáció: Védanta és Dhyana

Magák az órák:

A Sivananda jóga gyakorlatok fontos hangsúlyt fektetnek a relaxációra és a jóga légzésre.

Az órák általában Savászanával (Hullapóz) kezdődnek, majd a Napüdvözlet gyakorlásával folytatódik, mielőtt elkezdenék a 12 alap ászanából álló gyakorlatsort.

Általában egy Sivananda Jóga foglalkozás körülbelül 90 perces.

A Sivananda jóga megfelelő a kezdő jógázóknak, mivel ennek a jóga fajtának köszönhetően először szinte teljesen ugyan azon gyakorlatsoron keresztül ismerkedhetnek meg a jógával, illetve az ászanákkal.

Om Tat Sat

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..