Dattatréja 15. guruja, az őz…

Dattatréja egy alkalommal azt figyelte meg az erdőben, ahogyan egy vadász tőrbe csal egy őzet. Eleinte az őz elfogása szinte lehetetlennek tűnt, hiszen éber volt, és elképesztően gyors, így a vadásznak cselhez kellett folyamodnia. 

A vadász szinte mozdulatlanul ült és halkan lágy dallamokat játszott a fuvoláján. Így egy idő után az őz elkezdett a vadász közelébe osonni, ahol foglyul is esett a már előre felállított csapdába.

Természetesen itt nem az a tanítás, hogy tartózkodjunk a zene hallgatástól. Sőt Dattatréja a következőket tanulta meg ezekből:

  • A spirituális úton járók nem engedhetnek a tudatos figyelem és fegyelem szintjéből, mert még a kellemesnek tűnő dolgok is eltántoríthatják őket a lelkigyakorlatoktól.
  • Valamint azt is, hogy azok a kellemes tevékenységek, amelyek nem kötődnek a spirituális életünkhöz és aminek nem látjuk a hatását a belsőnkön, legyen bármilyen kedvezőek vagy kellemesek, egy idő után szimplán csak élvezetként fognak részt venni az életünkben.

És megint csak nem a kellemes, élvezetes dolgokkal van a baj. Hanem azzal ha felborul az egyensúly és az élvezetek öncélúvá vállnak, és nincs se tudatosság, se figyelem/fegyelem a tevékenységek mögött.

Hiszen a Védák maguk mondják, hogy már itt ragadtunk ebben a világban akkor az itt bejárandó út a Dharma-Artha-Káma Moksha útja.

(Dharma = megtanulni észlelni spiritualitás értéket minden mögött, -Artha = materiális gyarapodás,a Dharmikus princípiumokon alapulva, -Káma = másokra károsan nem ható élvezetek megélése, ami mögött ott van a spirituális értékrend is, -Moksha =a materiális világból való kijutás.) De ezek a a fázisok egymásra épülnek. Ha az Artha és a Káma nem a Dharmán nyugszik, akkor az nem más mint öncélú érzékkielégítés.

Ezért tölti meg a Védikus kultúra olyan sok belső értékkel a leghétköznapibb dolgokat is. Hogy benne legyen a tudatosság, mindenben. Például a zene rágák formájában van tanítva és tálalva, amelyeknek passzolniuk kell a napszakokhoz, az időjáráshoz és az ebből fakadó hangulathoz, nem beszélve arról, hogy minden mögött ott van a spirituális kultúra is.

Azok a belső információk, hogy a dobok hangja és üteme Krisna lépéseinek hangjából erednek vagy az, hogy az első húros hangszert Szaraszvati a tudás Istennője szólaltatta meg.

Így minden teendőnk, minden megmozdulásunk feltöltődik egy olyan spirituális töltettel, ami nemcsak örömöt okoz nekünk és a környezetünknek, hanem fejleszt és előre is visz minket, és a környezetünket is! 

Ez a tanítása Dattatréjának!

Om Tat Sat

Baktai Ádám Hindu pap, a Védikus tudományok szakértője

Ui: Dattatréja előző guruja

Ádám névjegye

1976-ban születtem és 2 éves korom óta tanulom a Hatha Jóga tudományát. 6 évesen döntöttem a vegetáriánus táplálkozás mellett, és azóta gyakorlom komolyabban a Bhakti Jóga folyamatát. 15 éves koromban volt szerencsém kiköltözni Indiába egy tradicionális kolostor iskolába, ahol 10 éven keresztül nemcsak tanultam a Hatha Jóga, az Ájurvéda, a Védikus Asztrológia és a Zen Shiatsu rendszereit, hanem benne is élhettem ezeknek az ősi tudományok kultúrkörében is. A napi rend nem csak a hajnali 2 óra 30 perces kelés és a napi 2-2 órás meditáció és templomi szolgálat miatt volt felemelő, de még attól sem, hogy tradicionális sár és bambusz kunyhókban laktunk, ahol természetesen sem víz, sem villany nem volt, hanem a lehetőségtől, hogy együtt élhettünk azokkal a mesterekkel, akiktől tanultunk. Az elmúlt 20-21 évben, 4 kontinenst jártam be, mint tanár / terapeuta, és ezt az első kézből szerzett tudást próbálom átadni azoknak, akik megtisztelnek azzal, hogy eljönnek hozzám kezelésekre, jóga órákra, vagy azokra az oktatásokra, amelyeket rendszeresen tartok. Om Tat Sat Baktai Ádám
A bejegyzés kategóriája: Jóga
Kiemelt szavak: , , , .
Közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..